۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹

اخبار انتظامی استان کرمانشاه/

طرح ویژه ترافیکی پلیس راهور کرمانشاه در آستانه بازگشایی مدارس

طرح ویژه ترافیکی پلیس راهور کرمانشاه در آستانه بازگشایی مدارس

کرمانشاه- رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: طرح ویژه نظم بخشی ترافیک از اول مهرماه با بکارگیری تمام توان پرسنلی و لجستیکی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار کرد: طرح ویژه نظم بخشی ترافیک با هدف ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان و دانش جویان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به ادامه اجرای این طرح در مهرماه گفت: تامین ایمنی تردد دانش آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه شهرها، آشنا کردن دانش آموزان با علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان از دیگر اهداف راهور استان در این طرح به شمار می‌رود.

سرهنگ شیری افزود: بر اساس قانون از تردد سرویس های مدارس بدون مجوز و همچنین بیش از ظرفیت مندرج در کارت خودرو جلوگیری و با رانندگان خاطی برخورد قانونی می شود.

رئیس پلیس راهور استان در پایان از خانواده ها خواست برای جلوگیری از ایجاد ترافیک تا حد امکان از سرویس مدارسی که مدیران مدارس معرفی می کنند، استفاده کنند.

استفاده از توان حداکثری پلیس برای تسهیل در تردد زوار اربعین

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: به منظور تسهیل در تردد زائران حسینی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به سمت مرز مهران و مرز خسروی، عوامل انتظامی و راهور این شهرستان با حداکثر توان خود در حال خدمات رسانی هستند.

سرهنگ بهروز سرتیپ نیا در جلسه هماهنگی برای نحوه خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) در محورهای مواصلاتی شهرستان و محل حرکت زوار در جمع فرماندهان، روسای کلانتری ها و پاسگاه ها، معاونت ها و روسای پلیسهای تخصصی گفت: خدمت به زوار امام حسین (ع) افتخاری بس بزرگ است که نصیب هر کسی نمی شود.

وی افزود: به منظور تسهیل تردد زائران حسینی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به سمت مرز مهران و مرز خسروی عوامل انتظامی و راهور این شهرستان با حداکثر توان خود در حال خدمات رسانی هستند.

سرهنگ سرتیپ نیا تصریح کرد: نیروی انتظامی شهرستان از تمام ظرفیت های خود استفاده می کند تا زائران اربعین حسینی در کمال امنیت و آرامش به سفر خود ادامه دهند.

وی خدمت به زائران اربعین حسینی را افتخاری برای نیروی انتظامی دانست و گفت: کارکنان نیروی انتظامی پس از عاشورای حسینی خود را برای استقبال از زائران کربلا معلا آماده کرده اند.

اقدام شایسته پلیس راه در پی بی توجهی راننده کامیون حامل شن

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اقدام ضربتی و شایسته عوامل پلیس راه روانسر در پی بی توجهی راننده کامیون حامل شن خبر داد و گفت: این افراد برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه رانندگی، شخصاً نسبت به پاکسازی سطح جاده اقدام کردند.

سرهنگ "محمد حیدری" در این ارتباط گفت: روز گذشته ماموران گشت پلیس راه روانسر متوجه ریزش شن در این محور شدند، لذا برای دفع خطرات احتمالی، با تهیه بیل اقدام به پاکسازی مسیر تردد وسایل نقلیه کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به تردد ایمن وسایل نقلیه در سطح جاده ها، افزود: تردد در سطح جاده ها، هر لحظه آبستن حادثه است، اما این حوادث به نظر ما هیچ وقت تصادفی نیستند و اعتقاد داریم، قبل از هر حادثه تخلف و یا یک بی احتیاطی روی می دهد.

سرهنگ حیدری در ادامه اظهار کرد: یکی از خطرات بالقوه لغزنده شدن سطح جاده ها به علل گوناگون است از جمله ریزش انواع مایعات و جامدات از وسایل نقلیه روی جاده است، که ناگهانی روی می دهد و باعث لغزندگی و بر هم خوردن تعادل خودروها می شود، که نمونه این واقعه روز گذشته در محور روانسر به پاوه روی داد.

وی افزود: در این اتفاق درب کامیون باز شده و شن به طول ۱۰۰ متر، سطح آسفالت را لغزنده کرده بود، لذا در این گونه وقایع مجالی برای تعلل و منتظر ماندن حضور عوامل راهداری وجود ندارد و به اصطلاح خطر بیخ گوش رانندگان عبوری است.

سرهنگ حیدری ادامه داد: در اینگونه حوادث هرکس در صحنه رویداد حضور دارد، چه پلیس و چه غیر پلیس، از لحاظ وجدانی وظیفه دارد اقدام به رفع آن کند که در حادثه روز گذشته ماموران پاسگاه پلیس راه روانسر شخصاً با تهیه بیل نسبت به پاکسازی سطح جاده و در نهایت دفع خطرات احتمالی اقدام کردند و این حس مسئولیت پذیری، قابل ستایش است.

رئیس پلیس راه استان در خاتمه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین مورد واژگونی کامیون های حامل سوخت ایرانی و عراقی در محورهای مواصلاتی استان روی داده است که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس راه و سایر ارگان های امدادی صحنه این حوادث مدیریت شده و با کمترین خسارات ختم به خیر شده اند، اما لازم است در سطح مدیریت بحران استان برای پیشگیری و از وقوع این نوع حوادث و مدیریت تبعات احتمالی آن مانند انفجار در مناطق مسکونی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع و... پیش بینی های لازم صورت گیرد.

سارقان فراری احشام دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد:  سارقان مسلح احشام پس از دو ماه فرار در نهایت توسط ماموران پاسگاه ماهیدشت دستگیر شدند.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: اواخر مرداد ماه امسال سه نفر به قصد سرقت احشام در منطقه ماهیدشت اقدام کردند که یک نفر از آنها به واسطه تیراندازی نگهبان گله زخمی و توسط همدستانش از محل متواری شد.

وی افزود: در نهایت سارق زخمی شده به دلیل عدم انتقال به بیمارستان توسط همدستانش و شدت خونریزی، فوت کرد و دیگر سارقان، شبانه وی را در جلوی درب منزلش رها کرده و از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: پس از وقوع این حادثه پلیس اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار قرار داد و در نهایت روز گذشته ماموران پاسگاه ماهیدشت محل اختفای متهمان را در شهر حمیل شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

به گفته سرهنگ شیرزادی متهمان که به اتهام سرقت گروهی احشام و مشارکت در قتل تحت تعقیب بودند پس از دستگیری به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفته اند.

کشنده هوو در آتش سوخت

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: کشنده هوو حامل محموله لوازم خانگی، به دلیل نقص فنی در آتش سوخت.

سرهنگ "همتعلی شکری" بیان کرد: در پی اعلام فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی خودرو در مقابل روستای گرگوند، بلافاصله اکیپ گشت پاسگاه بیستون جهت بررسی موضوع اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های پلیس مشخص شد که یک دستگاه کامیون کشنده هوو که از سمت شهرستان صحنه به سمت بیستون در حال حرکت بوده، به علت نقص فنی دچار حریق شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با تلاش عوامل آتش نشانی و پلیس راه، حریق اطفا شده است، تصریح کرد: طبق اظهارات راننده، کامیون حامل محموله لوازم خانگی بوده است.

سرهنگ شکری افزود: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب نرسید اما خودرو کاملاً از بین رفت و متأسفانه فاقد بیمه بدنه و آتش سوزی بوده، لذا در این خصوص پرونده ای تشکیل و در حال بررسی است.

مصالحه ۶۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس سنقر

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر اعلام کرد ۶۵درصد پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره پلیس در این شهرستان منجر به مصالحه شده است.

سرهنگ "غضبان احمدی فرد" عنوان کرد: دوایر مشاوره و مددکاری ناجا به دلیل ارائه خدمات خداپسندانه ای که در جهت حل دعاوی و کاهش اثرات مخرب آسیب های اجتماعی در بین خانواده ها به ویژه قشر جوان انجام می دهند، از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردارند.

وی با اشاره به مصالحه ۶۵ درصدی پرونده های ارجاعی از ابتدای سال جاری  به دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری مرکزی این شهرستان، گفت: مشاوران و مددکاران اجتماعی بدلیل ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده سهم قابل توجهی در کاهش حجم کاری کلانتری ها و پرونده های قضائی دارند، لذا خدمات آنان قابل تقدیر و ستایش است.

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد: همچنین مددکاران اجتماعی مراکز مشاوره ناجا با حضور در مدارس، مساجد، ادارات دولتی و کانون فرهنگی و اجرای طرح مشاوره فعال و گروهی و ارائه خدمات روانشناختی، خانواده، تربیتی... برای همه  اقشار جامعه در آگاهی بخشی و افزایش مهارت های اجتماعی و فردی و کاهش آسیب های اجتماعی  نقش بسزایی دارند.

سرهنگ احمدی فرد مشاوران و مددکاران به منظور اثر بخشی فعالیت های خود بایستی از علم و تکنیک های جدید و کارآمد مشاوره استفاده کنند و تقویت این گونه مراکز از اولویت های ناجاست.

کشف ۵۴۵ میلیون ریال کالای قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف سه محموله کالای قاچاق به ارزش ۵۴۵ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: ماموران یگان امداد روز گذشته در جاده سراب نیلوفر به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و به منظور توقیف آن اقدام می کنند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر شش هزار و ۴۰۷ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۳۲۵ میلیون ریال کشف و سه متهم را در این رابطه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: ماموران کلانتری ۲۳ تعاون نیز با اقدامات اطلاعاتی از جاسازی مقادیری کالای قاچاق در یک اتوبوس مسافربری مطلع شده و به منظور بررسی موضوع راهی منطقه شدند.

سرهنگ شیرزادی افزود: پس از حضور ماموران در محل مشخص شد که سه نفر در حال جاسازی ۴۶۵ ثوب البسه قاچاق به صورت ماهرانه در اتوبوس هستند که اقلام قاچاق توسط ماموران ضبط و متهمان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله را صد میلیون ریال ارزیابی کرده اند، اعلام کرد: متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و کالای قاچاق ضبط شده به ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به توقیف یک محموله لوازم خانگی قاچاق توسط یگان امداد، گفت: ماموران این یگان در جاده قزانچی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و پس از تعقیب و گریز با شگردهای خاص پلیسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از بازرسی از خودرو مورد نظر مشخص شد که حامل ۲۰۰ عدد انواع لوازم خانگی قاچاق است که برای توزیع در بازار وارد کرمانشاه شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه توضیح داد: کارشناسان انتظامی شهرستان ارزش محموله کشف شده را ۱۲۰ میلیون ریال ارزیابی کرده اند.

سرهنگ شیرزادی با اشاره به برنامه ریزی پلیس این شهرستان در برخورد قاطع با کالای قاچاق، گفت: خودروی متهم توقیف و یک نفر در این رابطه دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است.

کد خبر 4091623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha